Tuesday, July 06, 2010

Eagle Nest Outbound Adventure Eco Resort, Ulu Yam



salam semua,

maaf kerana lama tak mengupdate blog ini.
saya dan rakan-rakan di Baitulummah Holdings Sdn Bhd sedang sibuk 'membanting tulang empat kerat' menyiapkan 'infra' untuk sebuah pusat latihan 'outdoor' yang bakal dikendalikan oleh Baitulummah.

resort yang bakal menyediakan fasiliti-fasiliti program latihan aktiviti luaran berbentuk 'back to nature' terletak berdekatan dengan air terjun Sungai Sendat dan di tepi Sungai Kalong, Ulu Yam, Hulu Selangor bakal memulakan operasi pada pertengahan bulan Julai 2010.

Eagle Nest Outbound Adventure Eco Resort adalah nama penuh resort dan singkatannya ialah Eagle Nest.

berkemampuan untuk menampung kapasiti 300 peserta program pada satu-satu masa dan mempunyai 20 aktiviti termasuk 15 obstacles course points.

turut menempatkan kawasan 'war zone' untuk aktiviti 'paint ball', jungle trekking, rock climbing, beach soccer, volleyball dsbnya.

Eagle Nest yang meliputi kawasan seluas 4 ekar, penuh dengan pokok-pokok buah-buahan turut membuka pintu untuk para individu dan kumpulan-kumpulan kecil yang mahu turut serta menikmati kehijauan alam semulajadi.

Jeram Sungai Kalong yang bersempadan dengan Eagle Nest menghidangkan kenyamanan yang asli untuk pengemar 'terapi air terjun'.

saya dan rakan-rakan di Baitulummah berasa bertuah kerana dapat memulakan sesuatu yang baru dengan berbekalkan pengalaman kami menjalankan aktiviti-aktiviti latihan dalam dan luar kelas, Eagle Nest sudah pasti akan muncul sebagai sebuah resort latihan yang terbaik di kalangan yang terbaik. Insya Allah.


'giant tent' yang boleh menempatkan 16 orang peserta menjanjikan keselesaan kepada perjalanan program yang dijalankan.


salah satu 'jeram' yang menanti pengunjung ke Eagle Nest.

mudah-mudahan segala usaha yang dijalankan dipermudahkan oleh Allah. Insyaallah.

1 comment:

Barang Murah dan menarik said...

salam sifu..minta kebenaran utk ambil gmbr eagle nest yer...=)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails