Friday, January 18, 2013

18 hari sudah Januari berlalu...

salam sejahtera semua,

saya masih beralasan 'sibuk'.
atas alasan sibuk dengan kerja/tugasan, sibuk melayani FB, sibuk melayani Twitter, sibuk melayani Whatsap.

hingga blog saya sudah lama tidak diupdate.
bukan mahu meninggalkan penulisan 'panjang' ini... itu pasti.

tetapi mencari jalan 'pintas' agar semua perkara tidak terabai dan diri tidak hidup dalam beralasan.

.................................................................

saya suka bercerita tentang perubahan.
bagi saya perubahan itu 'wajib'.
dan bagi saya 'perubahan' itu adalah kehidupan.
hanya beberapa perkara yang tidak berubah...antaranya ialah tarikh & waktu kematian kita.

hari ini, sudah 18 hari kita menyusuri januari 2013.
apa perubahan yang telah kita lakukan pada diri, keluarga serta masyarakat?

adakah kita masih ditakuk lama...mengulangi perkara yang sama serta menikmati hasil/imbuhan yang sama?
atau kita telah membuat satu perubahan yang drastik serta sedang menikmati imbuhan yang memuaskan diri?

berubahlah... kerana ianya adalah lumrah alam.
hanya yang mati sahaja tidak berubah.

bertemu lagi...... :-) salam hormat.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails