Thursday, February 22, 2007

KITA : adalah apa yang kita pikirkan....

salam semua....

nak tanya.....apa khabar semua?
baik?...tak baik?...tension?....marah?.... dan berbagai lagi alasan...

perlu kita ingat....

kita adalah apa yang kita pikirkan...

kalau kita pikir kita 'haprak'...maka hapraklah jadinya kita...
kalau kita pikir kita ok.........maka oklah kita....
kalau kita pikir kita hebat......maka kita semenagnya hebat...

ingat.....kita yang mengawal perjalanan diri ini....
ingat.....kita yang menentukan jatuh bangun perjalanan kita..
ingat.....kita yang mencorak masa depan kita....

bukan orang lain...
bukan pasangan kita...
bukan anak-anak kita...

kita adalah kita.....nak bagus pun kita, nak tak bagus pun kita.....

so start hari ini...........jgn sesekali merendahkan diri....
so start hari ini...........jgn sesekali me'noyakan' diri....
so start hari ini...........jgn sesekali menidakkan keupayaan diri...

so start hari ini..........mulakan hari-hari ceria anda...
so start hari ini..........mulakan perjalanan kecemerlangan anda...
so start hari ini..........mulakan langkah-langkah kehebatan anda...

yakin boleh...pasti boleh....

pohonlah kekuatan dari Pencipta....kerana DIA lah segala-galanya....

wasalam

2 comments:

Anonymous said...

sifu...
saya nie nak kata positif sangat tak jugak, tapi saya rasa lah kan saya nie perlu ada dorongan nak buat sesuatu tu walau hati saya dh yakin nk buat perkara tersebut..

Kalau tak der dorongan saya cam rasa was2, ish... mainan syaitan tul!.. tapi tu lah, tanpa dorongan saya jadi ragu2...cam ner ekk

Sifu Mirza said...

salam nur,

ya...was-was itu mulanya mainan syaitan...pastu jadi sebati dengan diri dan diambilalih oleh nafsu pulak...

utk dorongan, mantapkan diri, baca bahan bacaan bermotivasi, berkawan dengan rakan yang positif...etc...

jaga pengurusan masa kita dengan baik...isi dengan perkara-perkara yang berguna..dsbnya...

insya allah

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails