Tuesday, April 20, 2010

Cara Politik Melayu Masih Hanyir...

salam semua....

gambar hiasan semangat 1 Malaysia oleh golongan muda melayu

gambar hiasan puteri harapan bangsa

gambar hiasan anak-anak muda melayu pelapis kepimpinan negara

zaman sebelum merdeka, melayu tidak ramai yang celik politik; hanya ada beberapa kerat kumpulan yang sedikit terpelajar membuka mata dengan memerhati susaana politik di negara sekeliling dan kebanyakkannya terpengaruh dengan kebangkitan rakyat Indonesia menuntut kemerdekaan.

kumpulan-kumpulan ini mempunyai ideologi mereka masing-masing; ianya bergerak mengikut corak yang dibawa oleh kepimpinan kumpulan tersebut; jika pemimpin kumpulan tersebut berminat dengan pergerakkan sosialis, maka kumpulan itu akan berjuang atas dasar sosialis; jika pemimpin kumpulan tersebut berminat dengan gerakkan Ikhwanul Muslimin (satu gerakan politik Islam di Mesir), maka kumpulan itu akan berjuang di atas dasar gerakan Islam; jika pemimpin kumpulan tersebut terpengaruh dengan cara penjajah british atau amerika, maka kumpulan itu akan berjuang mengikut tatacara british atau amerika.

kumpulan-kumpulan ini bertemu di satu titik pertemua yang sama iaitu mahau membebaskan tanah melayu dari penjajahan.
walau masing-masing punya ideologi atau cara berfikir yang berbeza namun di atas titik kesamaan iaitu mahu membebaskan negara pertiwi dari penjajahan, maka semua bersatu untuk menuntut kemerdekaan.

oleh kerana pada waktu itu negara kita dijajah oleh british, maka hampir keseluruhan tanahair mempunyai ajen-ajen british.

telah dinyatakan di dalam Al-Quran bahawa musuh Islam yang nyata ialah yahudi dan nasrani dan penjajah british tergolong di dalam golongan musuh Islam yang nyata. Mereka ini Allah sebut sebagai musuh Islam yang nyata adalah kerana, mereka tidak akan berpuas hati selagimana orang Islam itu tidak tunduk patuh serta menurut perintah mereka.

maka akibat dari tekanan yang sangat hebat dari kumpulan-kumpulan yang menajdi semakin besar dan tersusun kemas untuk 'menghalau' british dari tanah melayu, maka orang british kafir ini menyusun strategi yang sangat ampuh dan telah terbukti strategi itu berkesan sepanjang 50 tahun yang lalu.

apa strateginya? pecah & perintah.

british telah memecah belahkan kesatuan yang wujud dari titik persamaan yang wujud di kalangan kumpulan-kumpulan rakyat jelata tanah melayu tidak kira apa ideologi mereka.
british sebelum meninggalkan tanah melayu telah menghancurkan atau paling tidak melumpuhkan mana-mana kumpulan yang meletakkan dasar atau asas perjuangan Islam sebagai tunjang perjuangan kerana britis tidak rela tanah melayu menjadi negara islam sejati.

atas alasan majmuk maka british telah mengenalpasti kumpulan yang 'pro' british untuk dijadikan 'alat halus' dalam mengekalkan penjajahan bentuk baru iaitu penjajahan ekonomi & sosial.

antara beberapa tokoh melayu islam yang sedar akan kelicikan strategi british ini ialah dato' onn jaafar, dr, burhanudin al-helmy, dr zulkifly muhamad, ahmad boestaman dan beberapa tokoh hebat yang lain.

mereka-mereka ini 'diketepikan' oleh british secara halus atau 'indirect' menerusi cara 'adu domba' media.

british tahu kejayaan belanda walaupun diusir oleh rakyat indonesia untuk menuntut kemerdekaan adalah dari sudut memecah belahkan kesatuan orang-orang islam di sana.

orang-orang kafir punya titik kesamaan yang mudah tidak kira dari benua mana mereka berasal iaitu, pastikan Islam tidak bangkit semula. dan lakukan apa juga cara agar orang Islam tidak akan bersatu.

maka banyak sejarah tentang kesatuan kumpulan-kumpulan ini berdasarkan kekuatan Islam telah dipadamkan dari diketahui oleh generasi anak bangsa. anak bangsa hanya perlu tahu, perjuangan menuntut kemerdekaan adalah hasil 'ajen-ajen' pro british yang telah berjuang 'bermati-matian' tanpa dibantu oleh kumpulan lain...

anak-anak muda tidak boleh bertanya; mengapa dato' onn keluar dari parti pro british yang diasaskan olehnya? anak-anak mudah tidak boleh bertanya mengapa akhirnya bapa kemerdekaan juga keluar dari parti pro british yang diwarisi dari dato' onn? anak-anak muda juga dilarang bertanya mengapa tun hussien onn (anak kepada dato' onn jaafar) juga meninggalkan parti pro british?

sistem pendidikan negara kita sebenarnya amatlah rapuh.
sistem pendidikan negara kita tidak 'seiring' dengan perlembagaan negara yang meletakkan Islam sebagai agama rasmi dan mengutamakan islam sebagai cara hidup.

perlembagaan kita hanya meletakkan Islam sebagai agama rasmi tetapi tidak meletakkan islam sebagai cara hidup.
samada british tidak bersetuju dengan meletakkan islam sebagai cara hidup di dalam perlembagaan negara atau para penuntut kemerdekaan telah makan gula-gula atau nasi tangas buatan british.

namun kita faham dan perlu akur; bapa borek, anak rintik... guru kencing berdiri, murid kencing berlari.

hakikatnya; hasil kesilapan atau hasil dari kurang mantapnya sistem rohani diri dari segi spiritual islaminya telah mengakibatkan negara kita umpama tiada asas yang kukuh untuk tegap berdiri dan bersaing dengan negara-negara luar.

amerika kita pasti tunjangnya; mennerappakai cara hidup kristian & yahudi.
thailand kita pasti tunjangnya; menerappakai cara hidup gautama budha
iran kita pasti tunjangnya; menerappakai cara hidup islam

antara 3 negara di atas... mana satu yang paling dimusuhi oleh negara kafir atau 'tidak berapa nak kawan' oleh
negara islam?

maka sistem cara hidup di tanahair yang kita namakan Malaysia ini sebahagian besarnya di kemudi oleh parti kebangsaan melayu.

maka mudahlah sifir kita; jika melayu yang mengemudi sistem tadi islamnya ibarat batuk ditangga atau solat maghrib hanya berkain pelekat dan berlenggeng, maka kita tahu apa kualiti sistem negara kita.

sistem hanyir yang ada telah memecah-mecahkan ahlinya kepada 4 golongan;

1. para penguasa yang buas nafsu tetapi cerdik bermuka
2. para pemimpin pelapis yang mula menerima ideologi 'niat menghalalkan cara'
3. para pemimpin kecil yang digula-gulakan oleh projek longkang atau besarkan surau
4. grass root yang ikut membuta tuli dan ingat microsoft word & excell itu 'internet'

 bersambung....

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails