Thursday, December 09, 2010

Harga Minyak Terus Naik

salam...

entah apa yang berlaku di putrajaya sebelum pengumuman kenaikan harga barang-barang keperluan terutamanya minyak petrol, tidaklah kita ketahui.

apa yang pasti; akhirnya 'minyak murah' ron 95 dinaikkan juga setelah kita dijanjikan bahwa ianya tidak akan naik sewaktu pengumuman kenaikan 'minyak mahal' ron 97 beberapa bulan yang lepas...

apahal? tak tahu???

orang yang berjanji tetapi tidak mengotai janji mereka adalah munafik.
lebih dahsyat lagi, yang berjanji itu adalah pemimpin negara.
maka kadar munafiknya bolehlah diukur dengan menipu 26 juta rakyat negaranya.

lebih parah, ada pula yang kata kenaikan ini adalah untukl bendung penyeludupan... entahlah.

buka mata, buka telinga.... buka hati dan lihat dari dalam... sampai bila himpitan-himpitan ini akan terus berlaku? dalam masa yang menghimpit terus mabuk kuasa serta harta....

wasalam..

1 comment:

Science Teacher said...

betul, perasan atau tidak.. RON97 juga sudah RM2.30? Saya seorang rakyat biasa, yang berfikir.

mana anji mereka utk tidak menaikkan harga minyak.. Tidakkah pemimpin ini berfikir, minyak itu merupakan penentu harga barangan negara.. Susu anak saya... Kalau saja saya boleh memberikannya breast-milk tidak mengapa. Dan tidak menjadi masalah juga jika anak saya boleh minum susu tepung biasa! Alangkah bagus jika saya mempunyai daya untuk memilih pemimpin yang betul2 mengurangkan poketnya untuk rakyat. Siapakah dia?

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails