Sunday, October 08, 2006

Tahniah Buat Reiki Graduates : 7 October 2006



TAHNIAH saya ucapkan buat para Lulusan Kurus ReiKi Level 1 pada 7 October 2006 yang lalu.

Saya percaya anda semua memang hebat dan akan dapat me ‘manafaat’ kan ilmu yang dipelajari dengan sikap istiqomah yang tinggi, keyakinan yang bulat , keikhlasan yang tulus serta penuh rasa kasih sayang.

Sebagai Pengamal Ilmu Reiki @ Reiki Practitioner, anda sudah tentu akan terus menerima Tenaga Alam Semula Jadi pada setiap masa dan ketika tanpa mengira apa jua situasi anda.

Lontarkan jauh rasa rendah diri yang ada selama ini dan yakinlah setiap insan itu berhak dikasihi dan mengasihi Penciptanya.

Sepertimana yang saya katakan, hubungan kita dengan Allah ialah ibarat mata hitam dan mata putih, jauh tidak berperantara…dekat tidak bersatu., begitulah…..

Namun sebagai hambanya yang istimewa, selalulah kita ‘berbicara’ dengan Pencipta kita, agar mesra dan dapat merasa kemanisan cinta pada Allah itu.

Juga jangan lupa, selagi kita berada di jalan yang benar, percayalah Allah dan Rasul akan sentiasa bersama kita, insya Allah….

Ingat dalam surah Al-Baqarah : 286….’Tidak AKU uji seorang itu selain dengan kesanggupannya’ ….

Satu ayat yang menjadi bukti betapa kita boleh merentasi setiap halangan yang menimpa, kita boleh menghadapi setiap ujian yang melanda dan paling penting…ayat itu menunjukkan bahawa Allah itu Maha Adil lagi Maha Mengetahui akan setiap kesanggupan dan kekuatan apa yang ada pada diri hambaNYA….

Yakinlah.....

TAHNIAH sekali lagi…

Wasalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails