Tuesday, January 16, 2007

Bila isteri mimpi saya kahwin lagi....

Erra Fazira dlm 'Cinta Kolestrol'...


salam...

ada sehari dalam minggu lepas isteri saya panik apabila bangun dari tidur...
berpeluh-peluh bila dia bangun, dan dilihat saya masih di sisi....

dia tanya saya,....nak tahu tak apa yg dia mimpi?
saya kata 'boleh jugak'.... tapi dalam pada itu dia tergelak besar...dan terus ketawa tak berhenti-henti...

saya tanya lagi kehairanan...kenapa gelak ni?...

lepas 10 minit geli hatinya lega...baru dia cerita, dia kata malam tadi dia mimpi saya berkahwin satu lagi....akibatnya 'perang besar'...!!! dan dia marah saya kenapa saya tak beritahu dia yang saya kahwin lagi satu....

saya pun tanya....cantik ker isteri saya tu?... ada macam Erra Fazira?...

dia terus gelak lagi.....
saya terus hairan....???

dia kata yg 'best part' mimpi tu..... dia hairan kenapa dia nak 'hot' semacam...
saya tanya lagi apasal awak tak patut 'hot'???

isteri saya kata...dalam mimpi tu dia lah yg jadi 'isteri muda' saya...

Laaa..... gamaknya......

lepas 5 minit....saya beritahu beliau.... Alhamdulillah...awak diberi Allah untuk merasai bagaimana rasanya perasaan isteri pertama dan juga dalam masa yang sama perasaan isteri kedua......dalam satu mimpi yang membuatkan awak berpeluh-peluh....

buatlah solat taubat dan sujud syukur....

insya Allah awak tergolong dalam golongan mereka-mereka yang yakin lagi memahami....

wasalam

10 comments:

Anonymous said...

Itu macam sudah kira petanda baik Sifu!

Sifu Mirza said...

ye memang baik...

amacam bisnes?
harap semua ok dan bagus!

Anonymous said...

Business Alhamdulillah...so far so good. Perjalanan masih jauh.Merangkak dulu baru berjalan. Lepas tu barulah boleh berlari. Amacam!

Sifu Mirza said...

alhamdulillah...

istiqomah @ tetap lah....
insya Allah akan berjaya...

saya doakan....

Sifu Mirza said...

salam kak wan,

begitulah ceritanya...
kengkadang Allah nak kita 'rasa' bagaimana perasaannya 'bermadu' sebagaimana yang rakan-rakan lain merasainya...

sekurang-kurangnya...ianya dirasai dalam mimpi...namun 'peluh'nya sama banyak keluar bila 'real'...

wasalam

azie said...

Salam Sifu,

malam tadi saya mimpi suami saya tgh sibuk nak cari calon isteri, siap tanye kat saya yang nih ok ke x? yang saya pelik mase dia tanye pasal perempuan lain saya x de feel pape pun tapi time dia tanye [asal minah sorg yang kitrg jumpa baru2 nih, saya rase cam x best je... sampai saya terjaga dari tidur, saya still terfikir2 lagi....

camne tu sifu........

nita_bjn said...

orc ckp lau mimpi suami kahwin lagi maknanya kita susah nk dpt baby betol ke? yg mimpi mcm tu dh ade anak ke?

Sifu Mirza said...

salam nita,

oh yer ker?.. :-)

yang mimpi macam tu dah ada 5 anak dah..alhamdulillah.

Puan Syaz said...

Salam Sifu,
Semalam saya bermimpi saya bersuamikan orang lain. Orang nya agak kacak dan berbadan tegap tetapi saya tak tahu siapa dia in real life. Dalam mimpi tu, saya happy sangat. Saya tak sabar nak ajak dia keluar, tayangkan dia kepada kengkawan. Tetapi bila keluar dari bilik saja, muka beliau bertukar menjadi suami saya yang benar. Terus saya kecewa sangat....... Apakah alamat nya eh Sifu?

Kalimat Cinta said...

Tak Faham Lah Awak Kata2nye

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails