Wednesday, January 31, 2007

Cikgu Shaari....



salam semua....

ingat cikgu shaari?

mesti ingat kut....

cikgu shaari yang kahwin dengan 'perempuan kabaret'...
alah cikgu yang 'cikgu suka main bola..hari-hari cikgu main bola......'... cikgu dah tidur.....

bukan aper...saya selalu lalu di MRR2.... dan lalu didepan sekolah yang P.Ramlee buat shooting utk filem 'Masam-Masam Manis'....

ingat 'padi malinjer'?....

sorilah kalau tak ingat.....sebab saya ni 'fan' P.Ramlee.....

anyway hari tu saya ke pekan dan singgah di satu mini market, terlihat saya satu tin biskut yang ada gambar Allahyarham.... titlenya Tan Sri Dr. P. Ramlee....

mmm....saya terfikir dari mana P.Ramlee dapat doktorate?....
apapun... saya setuju dia dapat doktor... sebab dia memang layak....kerana mendahului zamannya.....

payahkan nak dapat macam P.Ramlee sekarang....tidak kiralah bidang aper pun.... payah nak dapat pemikir, pengiat dan pengamal sesuatu bidang yang mendahului zaman...

sebab?.... sebab kita berada di zon selesa....sangat selesa....yang penuh dengan 'gelombang' rancangan realiti.....

tah aper aper tah.....

wasalam

2 comments:

Anonymous said...

Zaman berubah...Hang Tuah hanya tingal tapak. Dapat nama perigi Hang Tuah. Jadi renungkanlah.

Sifu Mirza said...

betul tu cik nama...

Hang Tuah juga satu 'misteri'...
misteri bagi yg kenal dia...

yg tak kenal, dia buat derk jer...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails