Sunday, June 24, 2007

Lagi Jiran Kembali Ke Rahmatullah....

salam semua,

minggu lepas, saya dikejutkan oleh satu berita pemergian seorang jiran saya ke rahmatullah...

ustaz khairuddin, yang saya kenali meninggal dunia selepas 4 hari di hospital kuala lumpur.... punca kematian ialah sakit jantung...

al fatihah buat beliau.....

dan malam hari beliau meninggal, saya bermimpi bertemu beliau dan bertanya khabar... khabarnya beliau sihat-sihat belaka...

mmmm....dalam termanggu di hari ahad ini selepas 'pekena biskut lemak cecah nescafe'... saya duk kira...rupa-rupanya sudah masuk 3 orang jiran selorong saya meninggal dunia..di tahun ini....

begitulah putaran alam....

isteri ustaz khairudin (semasa menziarahi beiau)..berulang2 kali menceritakan 'tabiat' akhir ustaz... di mana ustaz baru membeli tanah kebun, beli mesin rumput..dan bercadang untuk balik ke kota bharu untuk cari anak pohon buah....

rentetan hari...(diceritakan oleh ustazah kpd saya..)

jumaat = ustaz selesai bayar 'cash' duit kebunnya.... dan dinamakan atas nama ustazah sebagai hadiah....
sabtu = beli mesin rumput.....
ahad = bercadang untuk balik ke kota bharu hari jumaat akan datang untuk beli anak pokok....
isnin = 'collapse' dalam perjalanan menghantar ustazah...(ustaz dah pencen, ustazah masih mengajar..)
selasa - khamis 1.10pm.... = di hospital..koma & tiada respon...
khamis 1.20 (zuhur)... menghembuskan nafas terakhir di sisi keluarga...
khamis 8.00pm = selamat dikebumikan di tanah perkuburan, taman desa kaloi ulu yam...

dari Allah kita datang...
kepada Allah kita kembali...

ajal maut, jodoh pertemuan, rezki telah ditentukan....
redho?... insya Allah redho...

wasalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails