Tuesday, February 12, 2008

meredah 'risiko dicongak'...

salam semua...

moga semua berada dalam keadaan sihat hendaknya dan bersemangat untuk melunaskan segala amanah-amanh yang telah siap siaga menanti di tempat-tempat kerja...setelah bercuti panjang...

cuti panjang lepas saya 'meredah risiko dicongak' iaitu 'berjalan @ bercuti' ke bandar bharu, kedah darul aman... percutian ke sana tidaklah dirancang namun setelah mengambil kira beberapa faktor, antaranya dapat melakukan beberapa perkara sekaligus; seperti menjengguk 'anak buah' yang baru lahir, bertemu ibu mertua saya, dan sekaligus bercuti ke bukit merah resort; maka saya dan keluarga menguatkan 'semangat' untuk meredah 'calculated risk'...

kenapa kena kuatkan semangat?... sebab... kami sudah pasti jalanraya yang diurus oleh pihak PLUS yang digelar lebuhraya utara selatan itu pastinya akan sesak se sesaknya pada perjalanan pergi dan balik nanti...

benar.... perjalanan hari Khamis itu kami mulakan agak lewat sedikit, selepas zuhur.. dan kami 'sangkut' selama 2 jam dari Tanjung Malim ke Tapah.....

saya yang 'sedang-sedang tak sedap badan @ rasa macam nak dihinggapi demam' memaksakan diri menelan beberapa biji uphamol 650 sebelum bertolak...

sampai ke destinasi selepas lebih 5 jam perjalanan....


"pulau yang menempatkan beberapa buah banglo..(kata staf, banglo kepunyaan Tan Sri MK, dan Tan Sri Hassan...bersebelahan dengan pulau orang utan, bukit merah resort..."


"centre court, bukit merah resort... pagi lagi...sebelum diserbu pengunjung..."


"perjalanan ke kl... dari bukit merah hinggalah ke slim river.... jalan sesak dan saya mengambil masa selama lebih 7 jam untuk 290km di atas lebuh raya PLUS untuk sampai ke Ulu Yam.. (selalunya 7 jam ini saya ambil masa untuk meredah jalan ke kota bharu mengikut kuala lipis & gua musang sejauh 470km)"

bagi kami sekeluarga... ianya memang pengalaman yang jarang-jarang kami lalui... namun atas dasar kami telahpun 'mencongak' segala risiko yang akan dihadapi, maka boleh dikatakan hampir tiada sebarang stress yang menghinggapi kami disepanjang perjalanan atau 'ekspedisi' ini...Alhamdulillah...

dan bagi saya..... dos 'antibiotik' yang diperolehi dari Klinik Hidayah, Bandar Baru Parit Buntar...telah di'up'kan lagi dosnya oleh klinik Syifa', Batang Kali....

dan masa menulis ni... saya masih dalam keadaan 'rehat' di rumah... mengumpul segala 'energy' untuk 'turun' semula mengendali program-program yang telah sedia menanti...

untuk satu, dua client yang terpaksa ditunda program..harap bersabar.. insya Allah kita bertemu...

wasalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails