Tuesday, August 22, 2006

Kesan "Halus' Kabel Letrik....



Salam….

Nampak gambar kat sebelah?????
Agak-agak aper tu?…

Ianya dinamakan ‘High Tension Cable’….. ada org panggil ia pencawang…..anyway tak kisahlah apa panggilannya…. Janji kalau ianya serupa atau hampir serupa dgn gambar ni…ia mengalirkan arus tenaga letrik dalam voltan yang tinggi dari pencawang ke sub-sub stesen….

Kalau boleh…sesapa yang berhajat nak membeli rumah, nak beli ofis, nak sewa rumah, nak sewa ofis….cuba elakkan lokasi yang berhampiran dengan ‘cable’ ini…..

Sebab???

Sebab ia membawa tenaga tinggi 24 jam sehari semalam tetapi ‘lemah dari segi frekuensi’ yang boleh mengakibatkan manusia stress, migrain, keluh kesah, resah, tak selesa dsbnya….(boleh kita bayangkan betapa sebuah keluarga yang bahagia berpindah ke lokasi berhampiran dan hasilnya seluruh ahli keluarga mengalami stress dsbnya…..)

So???……

Kalau boleh elakkan berada berhampiran dengan lokasi ‘High Tension Cable’ itu….

Bagi yang dah terbeli rumah atau ofis berdekatan…… jalan keluar ialah..pastikan bumbung dan dinding luar ofis atau rumah berwarna putih (atau cerah)…. Dinding dalam juga kalau boleh warna putih atau warna-warna 'light' atau cerah..…..(warna yang ideal ialah warna ‘silver’ agar frekuensi rendah itu boleh di’bounce’ balik….) dan elakkan warna-warna gelap yang boleh ‘membantu’ memerangkap frekuensi rendah tersebut…..

selamat mengecat rumah......

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails