Thursday, August 31, 2006

Salam Kemerdekaan Buat Malaysia & Rakyatnya...



MERDEKA! MERDEKA! MERDEKA!

Alhamdulillah… Sudah 49 Tahun Negara kita Malaysia menyambut ulangtahun kemerdekaannya…. Ini bermakna, sudah 49 tahun kita mengemudi Negara tercinta kita Malaysia dengan ‘tangan-tangan’ sendiri dan ‘acuan-acuan’ sendiri…..

Mendengar ceramah di Selangor FM malam tadi dalam perjalanan pulang ke Ulu Yam, yang menampilkan Ustaz Uda Kassim mengulas tentang kemerdekaan dan cintakan Negara adalah sebahagian dari Sunnah Rasulullah….

Beliau menjelaskan bagaimana Rasulullah meluahkan rasa kecintaannya terhadap bumi Makkah tatkala Siti Khadijah memberitahu Baginda bahawa Baginda akan terpaksa meninggalkan bumi Makkah sebaik sahaja dilantik menjadi Rasul…..

Apapun….setiap perkara yang kita lakukan, selagi ianya jelas & nyata tidak mensyirikkan Allah……jelas & nyata tidak menduakan Rasulullah…. Dan kita lakukan ianya hanya Kerana Allah Azza Wa Jalla…. Ianya adalah merupakan satu ibadah…..

Menyambut kemerdekaan Negara…. Sambutlah atas dasar mencintai Negara tempat lahir kita Hanya Kerana Allah Ta Ala…. Hanya Kerana cintakan Rasulullah…..

Malaysia & Rakyat Malaysia…..di mana sahaja anda berada….. Salam Kemerdekaan Dari Saya……

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails