Friday, August 22, 2008

Ulu Yam - Cameron - Gua Musang - Kota Bharu

salam semua...

lama tak bertemu di ruang angkasa siber ini...
harapan saya anda semua hebat-hebat belaka...

bagaimana dengan program cuti sekolah ni?... maybe ada yg padat dengan jemputan kenduri kahwin manakala ada yang hanya memerap di rumah sahaja atau..meneruskan harian seperti biasa...

apa pun... moga anda terus hebat, keluarga terus mantap, kerjaya terus cemerlang..insya Allah..

saya sejak sabtu lepas (16 ogos) telah berlepas ke kota bharu untuk menghadiri majlis perkahwinan adik ipar di sana...

ya perjalanan kali ini sengaja saya rancang untuk melalui Cameron Highland... kerana kebiasaannya saya hanya mengikut jalan Kuala Lipis...

perjalanan yang saya mulakan sekitar jam 11.30 dan berhenti 3 kali (pertama, di cameron utk ambil foto dengan strawberi 'giant', kedua di tanah tinggi lojing - dulu ada kontrovesi berkaitan dengan pembalakan dan ketiga berhenti di Gua Musang untuk solat dan makan...)

alhamdulillah...jalan ok..kereta kurang berbanding ikut Kuala Lipis tetapi saya terpaksa mengeluarkan sedikit lebih perbelanjaan untuk petrol.. dan kilometernya juga lebih dalam 50km dari biasa...

di kota bharu, majlis pada hari ahad berjalan lancar walaupun ada beberapa inciden yang berlaku (bapa mertua di masukkan ke ccu kerana lemah jantung) namun semuanya alhamdulillah tidak merentap jadual untuk kembali ke ulu yam pada hari rabu lepas...

dalam perjalanan pulang, saya hanya mengikut jalan biasa (melalui kuala lipis) dan berhenti 2 kali untuk mengisi petrol dan singgah di Jeram Besu untuk makan dan masjid Raub untuk solat..

foto sekitar perjalanan 'cuti-cuti malaysia'...


anak-anak bergambar dengan 'giant strawberry' di sempadan cameron highland & lojing highland


dipuncak tertinggi lojing highland


pengantin baru - rahmat & zalina


membawa anak-anak & sepupu mereka ke Pantai Cahaya Bulan (dulunya pantai cinta berahi)


refreshing - dengan elemen air di jeram besu, raub
"ibubapa" - kita ni... zaman dah berakhir.... detik masa yang tinggal untuk ibadah ini hanyalah sisa-sisa yang perlu dilalui dengan penuh kualiti...

adakah kita mampu untuk memastikan anak-anak mendapat masa yang berkualiti dengan hanya duduk berfikir sahaja?...

saya syorkan...jika kita mampu utk pulang ke kampung utk sebarang acara atau sesaja... maka rancanglah untuk singgah di mana-mana dalam perjalanan itu walau sebentar cuma... kerana 5 minit masa yang kita luangkan untuk anak-anak... amak berharga bagi mereka dan akan dikenang untuk sekitika... insya Allah...

wasalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails