Tuesday, September 12, 2006

Bacalah....Bacalah Dengan Nama Tuhanmu....



Salam Semua…

Lama tak menulis…..tangan gatal jer memanjang….. …

Bagaimana tabiat membaca anda semua?..... harap ada perubahan….perubahan positiflah hendaknya…

Satu ketika dahulu, kerajaan ada menyarankan agar rakyat Malaysia meningkatkan minat dalam membaca dan menyarankan membaca satu buku satu bulan…. Bukan satu buku satu tahun…. …

Alhamdulillah….saya cuba menyahut seruan itu dan akibatnya saya kengkadang terbeli lebih dari satu buku dalam sebulan….

Orang ‘Antartik’ kata…. ‘Lead by example’…. So saya cuba juga utk lead & jadi example pada anak-anak saya….

Maka….kesannya bolehlah dilihat sedikit sebanyak….

Bacalah…. Bacalah dengan nama Tuhanmu……

Ayat pertama yang diturunkan kepada Rasulullah di gua Hira’….1400 tahun dahulu…

Kenapa Allah suruh ‘Baca’ yer?... tidak ‘Tulis’ atau ‘Dengar’ dan sebagainya?

Ingat….. sedikit pekalah kepada ‘clue-clue’ yang diberikan oleh Allah buat hamba-hambaNYA…. Hanya hamba-hambanya yang tidak asyik masyuk dengan dunia sahaja yang dapat mengenalpasti setiap ‘clue-clue’ yang diberi….

Selamat membaca…..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails