Thursday, July 03, 2008

Light Vibration Therapy (LVT); Colors, Points & Endocrine System

salam semua...
hari ini saya ingin berkongsi tentang kaitan di antara poin-poin (chakra-chakra) yang berfungsi sebagai penerima/penyerap tenaga alam semulajadi / cahaya dengan organ-organ pada tubuh badan serta kelenjar-kelenjar yang bertindak mengawal pengeluaran hormon-hormon untuk kestabilan tubuh badan serta kesihatan diri.
(body energy points with the associate organs and connected glands)



(our body glands and respective functions)

foto di atas jelas menunjukkan kaitan poin-poin penerimaan tenaga yang ada pada diri kita; kaitannya dengan organ dalam badan serta kelenjar-kelenjar yang mengeluarkan hormon-hormon untuk kestabilan tubuh badan.
dengan mengamalkan ARP-LVT, tenaga cahaya berfrekuensi tinggi akan disalurkan ke poin-poin tertentu (mengikut keperluan tubuh; cth: jika mengalami masalah penghadaman, tenaga cahaya perlu disalurkan ke poin yang bernama solar plexus).
tenaga cahaya yang diterima oleh poin solar plexus kemudiannya akan melakukan tugasan secara 'unconcious' (sama seperti gerakkerja kelenjar-kelenjar yg lain) lalu memberi kestabilan yang maksima di lokasi yang mempunyai tenaga/getaran rendah seterusnya meningkatkan serta menstabilkan tenaga ke paras yang diperlukan oleh tubuh.
dengan ARP-LVT, segalanya menjadi 'tidak mustahil' dalam pencarian kita ke arah memperoleh kesihatan diri, keluarga dan sesiapa sahaja.
wasalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails