Tuesday, October 14, 2008

Ayat-Ayat Cinta @ The Verses Of Love

salam semua...

antara filem-filem yang dihidangkan sepanjang aidil fitri ini... saya sangat teruja dengan filem ayat-ayat cinta, sebuah filem yang diadaptasikan dari novel yang sama judulnya.

novel tersebut saya dengar begitu laris jualannya dan saya turut menjengok sinopsis novel tersebut...

maka malam tayangan filem itu, saya mengambil peluang untuk menontonnya dengan hajat mahu membandingkan novel dengan garapan filem tersebut oleh pengarahnya...

memang banyak yang ditinggalkan (tidak dimasukkan ke dalam filem)...

kalau nak bagi rating, saya beri 3 bintang sahaja untuk filem tetapi 4 bintang untuk novel.

apapun, tahniah untuk pembikin filem terutamanya penulis novel yang berani mengenengahkan selitan cerita yang sarat dengan emosi, permainan minda, tekanan rohani dan bolak balik fizikal..

di bawah saya selitkan 'trailer' filem tersebut...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails