Saturday, October 11, 2008

Shocking No. 1 - "Shocking Malacca"

"astaugfirullah..." itu lafaz pertama saya bila terlihat berita ini...
mamak newspaper stall tu pun mengeleng kepala bila saya cakap " shah rukh khan dapat datuk???"
"tak taulah encik... malaysia punya orang pun ramai boleh kasi itu title..." kata beliau..

beberapa titipan minda menyelinap ke dalam kepala saya... antaranya..

1) apa alasan bagi datuk pada mamat ni?

2) dah habis ke orang malaysia yang patut dapat datuk?

3) kalau ye pun nak bagi artis title datuk...malaysia pun banyak artis yang belum dapat datuk... kasilah depa..

4) pastu... sapa yang minat sangat kat shah rukh khan ni... ketua menteri melaka (tun khalil yaakob, bekas menteri besar pahang tu)ke isteri beliau?

5) apa jasa shsh rukh khan pada melaka khususnya dan malaysia amnya?

dan akhir sekali...

6) apa nak jadi dan apa yang ada dalam kepala segelintir pemimpin melayu islam di malaysia ni?

masya Allah....

teringat Firman Allah yang lebih kurang bermaksud.. "mereka-mereka itu memilih untuk mengingkari Aku, maka aku pusingkan hati mereka mengikut kehendak mereka..."

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails