Saturday, March 24, 2007

Made In Thailand.....

salam semua.....

memasuki hari ke 13,871 dalam kehidupan ini....begitu meng'asyik'kan....
terasa 'tua' pun ada....
terasa makin 'matang' pun ada....
terasa 'makin berani' pun ada....
terasa 'dahagakan cabaran' pun ada...

bak kata orang siam.... 'arai tarai mi.....'

org siam?.... ya saya ada darah siam...
dari mana?... dari sebelah ibu saya.... ibu saya berasal dari Ayuthtaya, Thailand..kira-kira 60 kilometer ke utara Bangkok....
setiap dua tahun..kami adakan kunjungan ke sana... ramai juga sepupu-sepupu saya di sana....
bolehke mereka cakap melayu?..... hanya 2 orang sahaja (yang datang ke Malaysia dan bersekolah di sini, sebab pakcik saya tak mahu hubungan terputus....)
so camner saya berkomunikasi dengan mereka?..... apa lagi saya cakap siamlah....

anyway..... jom kita dengar satu lagu siam...... buat 'halwa telinga'.... sambil-sambil men'tenet'....

have fun!...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails