Tuesday, May 29, 2007

29 May 1994 - 29 May 2007........= plus minus 13 coloful years

salam semua....

alhamdulillah syukur... hari ini ialah ulangtahun ke 13 perkahwinan @ pernikahan saya dengan isteri tersayang...
syukur ke hazrat Illahi, rezki yang bertambah, urusan yang dipermudahkan, dan di kurniakan dengan 4 orang zuriat (3 lelaki dan 1 perempuan)...yang semuanya sihat, insya allah....

terus terang....kalau ikut sifir saya.... perkahwinan saya kini sudah masuk ke 'cycle' 3 tahun yang ke lima.... dan ianya amat berwarna warni.... warna-warnanya kini lebih kepada melihat anak-anak membesar...memantau pelajaran mereka dengan sebaiknya.... hubungan suami isteri pula.... lebih kepada pertambahan kepercayaan antara satu sama lain... dan kami lebih matang dalam setiap keputusan yang dibuat...

namun....dalam kesibukan mengendali progam demi program latihan untuk para pelanggan, urusan pejabat yang makin hari makin menimbun.... saya benar-benar 'kepenuhan masa'....@ kepadatan yang amat..... dan dalam menimbang-nimbang untuk memastikan masa utk Tuhan, Diri & Keluarga 'balance'.... saya sering 'tidur dalam jaga'.....

anyway.... atas Firman Allah dalam surah Al-Baqarah : 286...... saya akur, dan sesungguhnya 'sa miaq na wa atoq na....'...

Ya Tuhan....permohonan ku ke hazratMU..agar dipermudahkan segala urusan hayat & mati ku...sesungguhnya..terlalu banyak yang telah KAU kurniakan...dan terlalu sedikit pula yang Aku balas...

Ampunilah HambaMU ini...

tmndesakaloi
uluyambaru
11.22pm
29may07

3 comments:

kesturi said...
This comment has been removed by a blog administrator.
kesturi said...

tahniah
semoga kebahagiaan sifu sekeluarga berkekalan selagi hayat dikandung badan, saya suka membaca coretan sifu.

Sifu Mirza said...

salam 'hebat' kembali buat kasturi...

syukran jazilan atas doa awak..
doa saya agar Allah permudahkan segala urusan awak dan terus mendapat taufik, hidayah, rahmat dan petunjukNya...

insya Allah....

btw...maaf, selepas subuh tadi baru saya perasan..datenya sepatutnya 29 May.... ;-)

nak edit...tak sempat....baru ni edit..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails