Saturday, May 05, 2007

16 hari perjalanan 'tasauf'...

salam semua.....

hampir kira-kira 16 hari saya tidak meng'update' blog ini....

nak kata sebab sibuk kerja.... ya..ianya salah satu alasan atau jawapan yang 'mungkin' munasabah....

nak kata sebab 'tak da masa'... mmmm...ada jugak sedikit masa yg hanya menyempatkan saya untuk menjengok 'kalau-kalau' ada 'komen' yang perlu diberi input....

sedia maklum dengan 'cap' atau topi yang saya harus pakai.... 'cap' sebagai trainer, 'cap' sebagai cfo, 'cap' sebagai master trainer, 'cap' sebagai pengarah operasi firma saya bersama rakan kongsi... tak termasuk cap sebagai suami dan bapa..... juga anak dan abang tua dalam keluarga....

sibuk kerja?.... mmmm..biasa tetapi teramat sibuk kerana 'perpindahan ofis' ke lokasi baru membuatkan banyak perkara-perkara yang menerima nasib 'tak sempat' untuk dijengokkan'...

hari ini, hampir 75% urusan perpindahan selesai...dan saya menjangkakan urusan tersebut akan mencapai 100% pada hujung minggu depan....

malam ni (upps..pagi ni - masa menulis ni jam di lap top tunjuk pukul 1.06am....) seluruh warga rumah saya (anak, isteri..telah lama diulit mimpi..... saya me'nala-nala' remote astro untuk mencari 'channel' yang akan menemankan telinga saya sambil menjeling-jeling ke skirin tv jika ada yang menarik pandangan.... dan saya terhenti di channel 4, sebab ternampak itoh mohamad dan blues gangnya menerusi rancangan dari studio 1....

oh ya.....

di atas segala kesibukan yang saya nyatakan di atas....16 hari yang lepas juga saya telah mengalami satu perjalanan yang sangat istimewa... suka saya mengelarnya perjalanan tasauf....

saya kan cuba kongsi perjalana itu nanti....

tapi, apa yang nyata...pandangan, pemikiran dan tindakan saya mendapat 'kesan' dari perjalanan ini....

jumpa lagi...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails