Monday, March 09, 2009

12 Rabiul Awal : Part Two - Isnin sesudah Subuh

Isnin 12 Rabiul Awal yang istimewa...

istimewa kerana bermula maghrib semalam..selawat & salam tidak putus-putus dihadiahkan kepada role model, contoh utama, idola pujaan saya iaitu Kekasih Allah yang bergelar Rasulullah...

saya susuri perjuangan Baginda 1400 tahun yang lepas bersama rintikkan hujan yang membasahi bumi ulu yam...

rintikkan hujan yang tidak lebat tidak ringan tetapi sederhana.. dengan cuaca yang mendung serta redup...pandangan saya ke luar rumah menyaksikan titis-titis hujan itu bagai berselawat dan memberi salam kepada insan hebat pembawa rahmat ke sekelian alam...

ahmad nama di langit...
muhammad nama di bumi..

adalah insan teristimewa buat saya...
Baginda bagai terus ada di sisi ke mana saya pergi...

'Ruh' sifat Agung Baginda; Siddiq, Amanah, Tobligh & Fatonah terus ada menyeliputi segenap nadi insan-insan beriman dari kalangan ummatnya..

Ya Rasulullah... diri ini merinduimu...
Ya Rasulullah... selawat serta salam buat mu Kekasih Allah...

diri ini masih di sini... meneruskan perjuanganmu...
diri ini masih di sini... mengangkat tinggi pedang jihadmu...
diri ini masih di sini... dalam pertempuran akhir zaman...
diri ini masih di sini... doakan diri ini Ya Rasul.. Ya Nabi.. Ya Habibullah...

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails