Thursday, March 19, 2009

16 - 18 March 2009 : After 20 years...

posting asal

"salam semua...

keterbatasan waktu... tengok gambar je dulu yer... :-) ceritanya nanti.."
----------------------------

salam sekali lagi...

ya, alhamdulillah akhirnya saya diberi kesempatan untuk menyambung 'entri' ini... itupun ketika menulis ini saya berada di Taman Beruang Indah, Bukit Beruang, Air Keroh, Melaka... rumah adik saya.. membawa keluarga ke sana dihujung-hujung cuti sekolah ini..

maka dapatlah anak-anak saya bertemu sepupu mereka di sana..

apapun... ke topik entri semula...

sebenarnya pada 16 hingga 18 March yang lepas, saya (syarikat saya) diberi peluang oleh UiTM untuk melunaskan satu program 'Training of Trainers' @ 'Train The Trainers'...

congak-bercongak..rupanya hampir 20 tahun saya meninggalkan UiTM (dulu ITM) untuk meneruskan perjuangan hidup ini...

UiTM Shah Alam sedikit sebanyak telah mencorakkan sebahagian kisah perjalanan hidup saya dan memang sukar untuk saya menidakkan peranan UiTM dalam kejayaan diri ini..

UiTM Shah Alam juga telah menemukan saya dengan isteri saya...apabila saya dan beliau bertemu dalam 'final year' di sana apabila kami ambil 'major in transport'.. isteri saya terus melanjutkan lagi pengajian dengan mengambil 'Chartered In Transport' manakala sama memilih untuk bekerja...

Apapun, UiTM... 'kamu' adalah sebahagian dari kehidupan saya... terima kasih atas segalanya..


pagi 16 March... saya melangkah ke dewan Al-Ghazali dengan sejuta rasa....

seksyen 'two'... lokasi kami di waktu petang untuk minum jika tidak terus ke kompleks PKNS untuk jenjalan atau 'main bowling'... namun gerai di situ gamaknya sedang mengalami major 'facelift'.. tapi mamak kat situ kata.. "sudah 3 tahun ini macam...."

kolej jati yang 'femes' selain kolej delima yang glamour... delima kat dalam, jati kat luar... dulu banyak student kpp dan bebudak 'engine' @ engineering kat situ..

kolej meranti... yang ini seingat saya dulunya flat yang didiami oleh 'public'... tapi kini sudah jadi penempatan student pula... kedudukan berhadapan seberang jalan dengan kolej jati...bersebelahan dengan gerai & kedai seksyen 2..

menara... mercu tanda UiTM... yang gah di atas bukit...

papan tanda yang saya snap foto tatkala berhenti seketika kerana 'lampu merah'..

tuan hj abbas sedang melakukan presentation...

alzura, rabiatul, ismi dan rakan-rakan 'tersengih' kerana gelagat.....?

ezurya... ya, stail yang bersahaja mengusik nizam...
puan ros...'orang kuat' jabatan pembangunan sumber manusia..

ismi dengan 'aktiviti'nya....

imran, teng, syukri dan rakan rakan....

talib, yazed, badriyah, wan nor sedang asyik menyiapkan assignment berkumpulan...

suffian, kamaliyah dan rakan-rakan sedang khusyuk mendengar penjelasan tn. hj abbas..

deretan pc yang ada di bahagian belakang dewan sememangnya memudahkan proses penyediaan bahan-bahan untuk 'presentation'..

rosmaruby, ezurya, rizal dan rakan-rakan sedang berdiskusi....

yazed, anna, mohamed ali dan rakan-rakan...

hajjah sopiah, nusuha, ismi dan rakan-rakan....

4 comments:

Sis Lin said...

Ermmm ada ape dgn gambo tu sifu,cerita la...

Unknown said...

UiTM dihatiku....:-)

Salam Maju Jaya buat Sifu....

Sifu Mirza said...

sis-lin...

dah cerita yer...

maaflah sebab habis ajer prog tu, ada satu program yang 'back-to-back'... tu yang 'tak dan' nak cerita...

:-)

Sifu Mirza said...

salam Faiza...

ya.. UiTM juga di hati saya...

selamat maju jaya juga buat awak..

tiba-tiba saya terfikir untuk ambil medic kat UiTM Shah Alam...

:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails