Sunday, March 22, 2009

Bersama Sasterawan Negara ; Pak Samad Said

Lokasi : Ampang Park (Ground Floor)
Waktu : 11.18pagi

pagi sabtu yang lepas saya singgah di Ampang Park dalam perjalanan bersama keluarga untuk 'balik kampung' di Seremban.

tujuan singgah itu adalah untuk 'menukar' adapter psp angah...

sebaik selesai urusan, saya dan famili pun mula untuk beredar dan menuju pintu keluar ke parkir kereta...

saya terus terlihat kelibat seorang yang memeng saya kenali, minati hasil sasteranya dan memiliki beberapa hasil beliau antaranya 'Warkah Eropah'...

ya.. beliau ialah Sasterawan Negara Datuk A. Samad Said...

saya terus menegur beliau dengan memberi salam dan menghulur tangan...

beliau sangat mesra; menjawab salam saya lalu terus menjabat tangan saya dan bertanya saya dari mana... (sudah tentu dalam bahasa baku beliau..)

saya & anak-anak sempat bergambar dengan Pak Samad Said..

anak-anak & isteri terus teruja... betul ke kita bergambar dengan A.Samad Said tadi?...

saya tersenyum... betul, memang tidak bermimpi... itulah Datuk A. Samad Said, seorang Sasterawan Negara yang hebat... tetapi terus 'maintain' sempoi...

8 comments:

SRISUFI said...

Salam Sifu,

Sydah lama tidak ketemu Pak Samad. Idola penulisan saya tu sifu. Karya beliau memang sangat bagus terutamanya penggunaan bunga bahasa ayatnya. Sungguh terpikat.


**Selamat menghabiskan cuti ya sifu. Semoga berbahagia selalu.

Sifu Mirza said...

salam sri...

lama saya tak nyinggah ke laman sri..

keterbatasan waktu...

insya allah saya akan ke sana..

terima kasih atas doa..

:-)

a.b geldofg said...

dia memang sempoi

Sis Lin said...

Salam Sifu..
Beruntung ye Sifu dpt bersua dgn sasterawan negara tu...lin pun ada jgk impian nk ketemu dgn beliau..

Sifu Mirza said...

a.b geldofg...

betul... :-)

Sifu Mirza said...

ya sis-lin..

teruja saya...
famili pun terperanjat...

:-)

kuIna said...

betapa jealousnya saya...

Sifu Mirza said...

kuina...

jangan lah jelezzz..

:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails