Friday, March 06, 2009

Nak ke Kulim; Terlajak ke Alor Star ;-)

salam semua...

subhanallah... alhamdulillah... allah hu akhbar...

itu sahaja yang dapat saya lafazkan apabila sampai ke alor star tadi...

apa tidaknya... saya dari kuala lumpur menuju ke kulim, kedah untuk melunaskan satu program latihan di sana... namun saya 'terlajak' hingga ke alor star... 80km ke utara kulim... :-)

masya allah... saya belajar banyak perkara akibat dari 'terlajakkan' ini...

1. handphone ada gps... tapi tak gunakannya... :-)
2. melontarkan senyuman apabila dapat tahu bahawa kulim tu adalah sebelum alor star (bila reception officer hotel sri malaysia alor star beritahu saya bahawa saya dah terlajak jauh ke utara)
3. boleh pekena 'cucuq udang' kat medan selera stadium darul aman alor star
4. rahsia.... :-)

apapun saya sempat snap foto-foto utk santapan kita semua...

menara telekomunikasi alor star...

foto ni menjadi saksi sebab masa snap... saya sebenarnya dah menghampiri susur keluar ke kulim... :-)

ni foto gunung jerai.... masa 'patah balik'...

:-)

mmmm... saya & sahabat yang ikut serta hanya mampu tersenyum...

ya.. saya redho... betul betul redho dan bukannya kawah redho atau redho terpaksa... :-)

ya Allah... ini kehendakMu...

ini khilafku... namun aku tahu ada ilmu disebaliknya... ilmu yang menuntut pemahaman bukan penyesalan... pemahaman yang menjurus kepada keyakinan... akan kekuasaanMu...

terima kasih ya Allah...

:-)

14 comments:

kesturi said...

.. salam sifu

setiap musibah ada hikmah tersembunyi !

:-)

nadinezuharra said...

oh ye,mmg kulim sebelum alor star..hehe
tp seronok juga kalau sampai ke alor star..macam2 ada kat situ.. : )
jadi macam mane dgn program di kulim tu..?tak terjejas kan..?

kuIna said...

apasal tak trlajak sampai Kangar... hehehe.

sebnarnya lepas toll juru menuju Sbrg Jaya iaitu dpn rmh flat byk2 tu @ masjd sbrng jaya ada jln susur masuk BKE (B'worth Kulim Expsway) klu tak salah ditunjukkn ke Timur (Grik).

ramai org terlajak di situ....

SRISUFI said...

salam hebat penuh barakah sifu!!!

selamat meneruskan perjuangan.Walau tersesat jalan yang penting setiap saat jejak itu diisi dgn 1001 pengalaman.Semoga program di sana berjalan lancar.

ada hikmah di sebaliknya.




=)

KTS said...

aduhhhhh.....

jauh perjalanan, luas pengalaman... tak gitu :D

Unknown said...

Caya la sifu...
terlajak tu leh consider berjalan-jalan la tu...
Ok la tu...jauh perjalanan luas pemandangan...

Sifu Mirza said...

salam kesturi....

mmm... takuts saya dengar perkataan musibah...

musibah atau ujian...? atau anugerah? atau kehendakNya?...

mungkin musibah adalah hasil dari ketidak fahaman terhadap ujian yang diberi..

apapun..Allah Maha Mengetahui setiap satu-satu kejadian...

:-)

Sifu Mirza said...

alhamdulillah nadine..

program di kulim bermula jumaat & berakhir sabtu...

so saya actually 1 day ahead...

:-)

Sifu Mirza said...

kuina...

kalau terlajak sampai kangar bolehlah nengok 'kasut buaya' baru tu..

:-)

benar... simpang & signage yang ada sedikit serabut & banyak di butterworth tu...

:-)

tidak mengapa.. byk yg saya belajar dari siri keterlajakkan ini...

Sifu Mirza said...

salam sri..

benar seperti apa yang sri nukilkan..

banyak hikmah... malah menambah pengalaman...

:-)

Sifu Mirza said...

betul tu kts...

lagi jauh lagi luas pemandangan...

:-)

Sifu Mirza said...

betul tu izah...

:-)

Iliana said...

mungkin Allah s.w.t itu mahu sifu melihat sendiri kebesaran-Nya di Kedah..

jauh tu sifu Kulim-Alor Star..kalau terlajak sampai Sintok, boleh bermalam di UUM hehe..

Sifu Mirza said...

yana...

benar... terlalu hebat kebesaranNya yang dizahirkan di muka bumi ini...

:-)

betul... keterlajakkan yang melibatkan 160km pergi balik...

apapun.. saya 'suka' & 'hargai' pengalaman dalam perjalanan ini...

:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails