Tuesday, August 11, 2009

Tiada Kalam Untuk Aku Bicarakan....

Tiada Kalam Untuk Aku Bicarakan
Bukan Penat Bukan Jerih Letih
Cuma Aku Mahu Bersendiri
Berbicara Dengan Dia

Lebih 4 Dekad Aku Berbicara
Aku Tidak Pasti Apa Buah Butirnya
Kepada Semua Manusia
Rakan Taulan Juga Keluarga

Sudah 4 Hari Aku Pendamkan Kalam
Hanya Berbicara Dengan Diri dan Dia
Butir Yang Keluar Hanya Sekadarnya
Menjaga Jasad Yang Masih Berteman



Memang Tiada Siapa Yang Mengerti
Apa Yang Ada Di Dalam Hati
Apa Yang Terbungkam Di Benak Sanubari
Apa Yang Terpalit Di Jiwa Raga

Memang Tiada Siapa Yang Mengerti
Akan Perjalanan Hidup Aku Ini
Baik Yang Rapat Akrab Lagi Sejati
Kerana Darah Yang Mengalir Amat Berbeza

Apa Yang Ada Di Dalam Lohong Hati
Sebiji Pelita Yang Menyinari
Memberi Cahaya Terperi Sinarnya
Dari Minyak Yang Tersembunyi

Tiada Kalam Untuk Aku Bicarakan
Hati Sedih Kerana Tiada Yang Memahami
Hati Duka Kerana Tiada Yang Peka
Akan Cinta Hati, Cinta Diri dan Cinta Dia

Aku Bersendiri Di Dalam Ramai
Merenung Setiap Jiwa-jiwa Yang Berbicara
Tekak Menahan Loya Hanyir Bicara
Sekadar Meneruskan Syarat Berteman

Aku Lihat, Aku Fikir, Aku Dengar
Gelombang Mual Bicara Nafsu
Memenuhi Segenap Ruang Waktu
Aku Loya Mata Loya Telinga Loya Bicara


Tiada Kalam Untuk Aku Bicarakan
Buat Masa Ini Untuk Semua
Bukan Kerana Membenci Atau Sebagainya
Mungkin Kerana Aku Ingin Rehat

Mampukah Aku Rehat Sebentar Cuma
Dalam Keadaan Dunia Yang Hanyir Loya
Dalam Keadaan Dunia Yang Hiruk Pikuk
Dalam Keadaan Tiada Kalam Untuk Aku Bicarakan


sifumirza
puchong
110809

2 comments:

Anonymous said...

Salam Sifu,

Cantik-cantiknya gambar.

Shemmi said...

dunia ini bukan tempat rehat yg sempurna

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails