Monday, December 15, 2008

Yes My All Beloved Ones : I Did It My Way...

salam semua,

sejak dua menjak ni saya gemar melakar puisi untuk tatapan diri dan yang sedang membaca...
saya memang meminati bentuk-bentuk penulisan kreatif dan berseni...

teringat semasa sekolah dulu... cikgu BM saya ada menyelitkan tugasan untuk kami sekelas..
tugasannya ialah kami kena buat 'paper cutting' yang penulisannya berbentuk penulisan seni dan kena tampal dalam satu buku tulis yang bernama 'seni bahasa'...

namun pergerakkan 'kesenian' saya tidak lancar dalam bentuk penulisan seni bagi tatapan umum, maka ianya terbatas hanya kepada orang yang saya sayangi sahaja...

saya cuba & pernah membuat 'comeback' dengan menghantar skrip drama radio..
dan saya juga peramkan beberapa puisi dan cerpen dalam simpanan... mungkin bila diizinkan Allah, keluarnya untuk tatapan umum akan dalam bentuk Antologi..

jadi, perjalanan 'kesenian' diri ini lebih banyak saya hamburkan dalam bentuk seni kraftangan dari sekecil-kecil kraftangan (buat greeting cards etc sehinggalah seni pertukangan)...

di situ saya ketemu kebahagian, ketenangan dan kepuasan...

anway... untuk anda semua..yang saya kenali samada di alam siber atau di alam nyata atau di alam metafizik...

sebuah lagu berjudul "My Way"
lagu asal oleh Frank Sinatra... lagu ni ramai yang dah menyanyikannya semula ikut stail masing-masing... so yang ni, si Robbie William punya stail...

hirupilah senikatanya... hayatilah maksudnya.... alunilah iramanya...





4 comments:

KTS said...

lg ni sbnrnya penuh dgn motivasi..

tp sy suka frank sinatra version... mungkin sbb dia penyanyi asal kot :D

apa pun... semoga sifu berjaya dlm dunia seni..

yes... i did it my way

Sifu Mirza said...

benar kts...
sebab tu ramai yg suka lagu ni..

ya, saya ada simpan beberapa version termasuk yg berduet dgn pavarotti..

terima kasih atas doa...
begitu juga awak, semoga terus cemerlang...

i know you do it your way... special way.. :-)

SRISUFI said...

sifu....

saya sangat sukakan ayat2 yang penuh bunga bahasa tapi tidak meleret...nak berguru ngan sifu lah pasni...yang pasti saya sangat suka manusia yang kreatif..

**lagu ini sangat bermaknaa buat saya...self-help song...

Sifu Mirza said...

salam sri..

nak berguru dengan saya...?
manalah saya pandai..

saya baru ingat nak berguru dengan sri..

semua kita adalah manusia yang kreatif...sedar dengan tidak

yang membezakannya ialah.. berani dengan tidak ajer..

mesti ada 'pushing factor' sikit utk berjaya...

apapun sri ada bakat & potensi yang besar..so..
teruskan, kasi asah sampai tajam..

insya Allah..berjaya akhirnya..

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails