Monday, December 01, 2008

Adus Air Asia Flight No. 6324


salam semua...

2 keping foto di atas saya ambil di 'stesyen kapalterbang' tambang murah LCCT, Sepang.
terperanjat jugak saya melihat begitu ramai sekali beratur di kaunter check in di sana tadi..

suasana yang agak kelam kabut memeningkan pasukan polis bantuan yang sibuk men'scan' luggage-luggage utk di bawa (ke dalam perut kapal & atas kapal terbang)..

alhamdulillah, seluruh ahli keluarga saya selamat 'berlepas' ke kota bharu dengan flight no. 6324 yang dijadualkan berlepas pada pukul 1.40pm tapi biasalah, ada kelewatan dan kapalterbang tersebut meninggalkan sepang dalam pukul 2.30pm

dalam pukul 3.20 saya mendapat panggilan telefon dari anak saya mengatakan mereka telah selamat mendarat ke kota bharu dan sedang menanti luggage yang keluar dari perut pesawat..

sepuluh minit selepas itu, anak saya menelefon mengatakan bahawa beg-beg mereka tidak ada..

adus...

tunggu punya tunggu...tunggu punya tunggu, sampai habis keluar semua luggage, beg-beg mereka takda...

maka teruslah anak saya bersama ibunya membuat lapuran...(kesian jugak, dalam kena dukung baby, kena lari sana sini..)

saya di kl, terus masuk ke laman web air asia dan juga buat report...

teringat saya semasa check-in tadi... kami check-in di kaunter R37 tetapi kena masukan beg-beg ke kaunter R68...

kelam-kabut juga saya menyumbat beg-beg mereka ke kaunter R68 tu...

officer-in charge di kota bharu cuba nak trace luggage tu setelah menerima lapuran dari anak saya..
katanya ada 2 lagi flight dari kl akan tiba ke kota bharu dan dia akan call 'jika' luggage kami sampai...

risau jugak saya... tapi kerisauan itu perlu direndam dengan air sejuk agar ianya tidak menjadi api yang membara...
apapun setakat posting ini dibuat, masih belum ada call dari kaunter air asia di lapangan terbang kota bharu...

kesian bebudak... semua baju mereka ada di dalam beg-beg tersebut...

mudah-mudahan mereka akan dapat luggage mereka as soon as possible..insya Allah...

air asia oh air asia...
memang kau murah (tapi mahal sikit dari firefly yang terbang pakai kipas tu..)
tapi tolonglah jangan buat begini lagi...

mmm.. di sebalik kesusahan ada kesenangan...
apa kesenangannya?... sama-sama lah saya pikirkan...

wasalam

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails