Monday, January 12, 2009

Amerika & Israel Cari USD 7 Trillion

salam semangat dari Gaza...

minggu lepas saya sempat membelek akhbar The Star dan terpaku dengan satu berita dari luar negara.

berita tersebut membawa kenyataan Presiden US yang baru Barrack Obama bahawa Amerika Syarikat berdepan dengan kemelesetan ekonomi yang akan menyaksikan defisit akaun sebanyak US Dollar 7 Trillion....( Thousand -> Million -> Billion -> Trillion) = 7 Ribu Billion USD = 7,000,000,000,000 (12 huruf kosong dibelakang 7)

tahu atau tidak tahu tentang cara Amerika ini menghadapi kemelesetan ekonomi ini mudah ajer...

apakah cara yang selalu dipraktikan oleh Amerika Syarikat untuk mendapatkan wang dengan cara yang pantas?

2 contoh sebelum ini telah terzahir semasa konflik timur tengah di mana;

1. peperangan saudara selama 7 tahun antara Iraq & Iran.
2. penaklukan Iraq terhadap Kuwait.

utk peperangan di antara Iraq & Iran, Amerika Syarikat adalah merupakan pembekal senjata ketenteraan kepada Iraq... pesanan senjata, peluru serta kelengkapan perang dari Iraq sahaja berjumlah berbilion-bilion USD.
Iraq tiada masalah untuk membayarnya kerana mereka adalah pengeluar minyak dunia (lebih banyak dari Amerika sendiri)

untuk penaklukan Iraq terhadap Kuwait, Amerika Syarikat sekali lagi beruntung kerana mendapat kontrak berbilion USD untuk;

1. kawalan dan senjata peperangan untuk Arab Saudi (Arab Saudi takut akan diserang oleh Iraq)
2. serangan ke atas Iraq
3. sistem pertahanan baru Kuwait

apa yang Amerika Syarikat untung?... angka keuntungan mereka mencecah ke paras trilion USD untuk 3 perkara di atas.

dan lebih menguntungkan ialah kontrak-kontrak 'oil & gas' dari kerajaan Iraq (boneka) yang baru untuk syarikat-syarikat Amerika yang berjumlah trilion USD untuk jangkamasa yang panjang.

angka-angka di atas ialah untuk jangkamasa panjang dan kini untuk menghadapi krisis ekonomi yang baru di bawah pimpinan Obama, Amerika terpaksa mencari jalan serta helah baru untuk mendapatkan wang dengan cepat.

dan kita sudah amat arif tentang penguasaan kaum Yahudi terhadap ekonomi, politik serta budaya Amerika, maka cara yang paling cepat bagi mendapatkan wang ialah dengan cara mewujudkan peperangan baru.

kini di Gaza, tentera Yahudi Zionist sedang 'mengumpan' negara-negara Arab di sekeliling yang kaya dengan minyak untuk turut sama dalam kancah peperangan yang sedang berlansung.

namun seperti yang kita saksikan, 2 negara yang sememangnya Israel & Amerika mahu meraka 'melatah' ialah Iran & Syria (2 negara ini dinobatkab oleh Amerika sebagai paksi kejahatan).

kedua-dua negara ini kaya dengan minyak.

jika Iran melatah maka Amerika & Israel Zionist akan gembira dan akan menghancurkan 'tembok' terakhir Negara Islam Yang Berkuasa (negara Islam lain semuanya habis dicucuk hidung).

Iran & Syria ketika ini sedang dalan keadaan 200% berjaga-jaga.. bersedia dengan segala kemungkinan berlakunya peperangan yang tidak diingini.

Amerika & Israel juga berfikir panjang kerana jika mereka menyerang Iran, maka Rusia & Cina akan turun membantu Iran (negara Islam lain hanya mampu berdoa sahaja lah.. sebab kebanyakkannya sudah jadi lebih Amerika dari Amerika itu sendiri, lebih yahudi dari yahudi itu sendiri)

malangnya Gaza menjadi mangsa...

simpati yang tidak terkata buat saudara Islam kita di Gaza... moga jihad mereka menjadi bekalan yang bakal menempatkan mereka di syurga Allah...Insya Allah..

nak menghantar sebutir peluru kepada mereka pun kita boleh 'terkencing' dalam seluar... inikan pula nak pijak bendera negara Paksi Kekafiran itu...

wama karu mama karullah... wallah hu khairul makirin...

6 comments:

Iliana said...

salam..

humm..saya ada terfikir. adakah Bush sengaja merancang untuk menyerahkan tampuk pimpinan AS kepada Obama kerana memang sudah menjangkakan perkara seperti ini bakal terjadi?

apa pun, 'kuasa pengguna' dunia mampu meranapkan mereka semua. demi saudara seagama, ALLAHUAKBAR!

Sifu Mirza said...

salam yana...

bush tiada pilihan kerana golongan 'color' di us dah mula bangkit...

apapun pasti ada kebangkitan kedua di sana apabila 'color @ negro dsbnya' merasakan tertipu bila obama ikut ajer stail bush...

nak wat camner sebab semua yahudi dah control hatta mereka akan bunuh sesiapa yang menghalang mereka...

:-)

Unknown said...

Betul cakap Sifu Mirza tu...Yahudi memang control semuanya...Amerika bodoh tu sebenarnya jadi boneka Yahudi...pemilihan Barack Obama tu sememangnya dalam rancangan mereka...yahudi tu macam duduk atas angin jerr...siapa tak ikut,memang kena bunuh lah...Amerika memang dah berabad menjadi mainan yahudi...apapun,kita ada peranan kita masing2..walaupun kelihatan sedikit,namun dengan jumlah penduduk Islam dunia yg ramai ini bisa menjatuhkan mereka juga sebenarnya...setuju dengan pendapat eleeyana,kuasa pengguna boleh meranapkan mereka...Jihad ada pelbagai cara...jangan sampai orang Islam sendiri mengambil sikap berdiam diri dan tak mahu tahu langsung...ya,semoga saudara Islam kita yg terkorban dibumi Palestin itu pergi dalam keadaan syahid dan dijanjikan syurga oleh Allah swt utk mereka semua...Amin...

Terima kasih Sifu Mirza kerana berkongsi info yg berguna ini...:-)

Salam dr Preston,Lancashire UK

SRISUFI said...

salam sifu...baru sempat singgah...
hope sifu bahagia..

hurrrmmm...isu ini kan sifu kalo di Malaysia seolah2 mcm memperbodohkan org kebanyakkan mcm kita ni..mane tak nyer...kita dok buat demo boikot produk sana sini...tapi persoalannya sampaikah suara kita??kalo produk ni diboikot...ekonomi Malaysia cemana lak?

yg sedih kat dataran kita tu boleh pula 'agen zionis' tangkap 21 org yg buat demo boikot tanpa disiarkan di media pun cerita nih...

obama??sri lansung tdk gembira pun ..tiada apa blh diharapkan dgn dia...dia ttp jua teruskan perjuangan Bush...takkan ada kebaikan pun..malah kenyataan dia sokong Zionis serang Palestin ada.Hantar bekalan bom lagi..sebab industri mereka ialah industri perang...sumber merreka selain merompak ekonomi dunia....


sehingga semua pimpinan negara Islam bersatu baru ada kesan...jika hanya demo pijak bendera...hanya jadi 'cerita senyum kambing' pihak zionis jer..

Sifu Mirza said...

salam faiza...

betul kata awak...
kuasa ekonomi akan meranapkan mereka..

tapi saya ada fikir yang lain...

mungkin kuasa teknologi akan meranapkan diri mereka sendiri..

maknanya, mereka akan hancur dengan tangan mereka sendiri...

selamat berjihad faiza..

:-)

Sifu Mirza said...

salam sri..

baru sempat balas... :-)

betul tamsilan sri tu..

umat islam dah lama 'lembik'..
mereka jadi lembik kerana ada pemimpin yang lembik & boleh dipijak...

pasal boikot & pijak bendera ini.. saya kira 'oklah tu' daripada takda lansung 'effort'...

namun gembelingan pemimpin2 negara islam di nanti untuk bangkit menyelesaikan masalah ini...

namun ianya ibarat pungguk menantikan bulan...

apapun moga sri terus berjihad melalui pena.. kerana mata pena lebih tajam dari mata pedang..

:-)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails